life in Solola - Reisverslag uit Sololá, Guatemala van Groepje 2 - WaarBenJij.nu life in Solola - Reisverslag uit Sololá, Guatemala van Groepje 2 - WaarBenJij.nu

life in Solola

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Groepje

31 Maart 2005 | Guatemala, Sololá

Nou, ik weet niet hoe het met het weer in Holland staat, maar hier in Solola is het iig zwaar bagger! We hebben nu al drie dagen met wolken en regen gehad en bovendien is het aardig koud!
Maar we zijn inmiddels ook allemaal aan ons onderzoek begonnen en alles verloopt voorspoedig. Ikzelf doe onderzoek bij Asomadek (asociacion maya de desarrollo). Dit is een organisatie die volledig bestaat uit vrouwelijke weefsters. Zij maken hun prodcuten die vervolgens via Asomadek verkocht worden op de binnenlandse en buitenlandse markt. OP deze manier krijgen de vrouwen veel meer geld voor hun producten dan wanneer zij deze op de gewone markt in hun dorp of stad zouden verkopen.
Ik ga er iedere dag heen en dan help ik mee. Ik heb al een paar keer stoffen geverfd, dat was heel luek. Ook lunch ik mee en meestal interview ik een van de vrouwen na de lunch.

Afgelopen zaterdag was ik jarig en dat hebben we hier goed gevierd! We zijn ´s middags gezellig met z´n vieren (MAra was er niet) uit eten geweest en daarna ons feestje voortgezet op onze veranda!

That´s life in Solola so far.............

  • 01 April 2005 - 00:46

    Ernst:

    pfff vertel mij wat... ik ga af op die mooie verhalen van mara... kom ik hier.

    REGEN!!! WOLKEN!!! MIST!!!

    grrrr

  • 07 April 2005 - 18:27

    Arne:

    Hoi Mara (en de rest van het groepje),
    Ben benieuwd naar wat foto's van Solola. Moet een prachtig dorp zijn. Ernst, jij ook hier?

  • 20 April 2005 - 22:09

    Frank:

    Ik geloof dat de groepje-site een beetje geflopt is... misschien zouden we er toch af en toe iets op moeten zetten?

  • 26 April 2005 - 21:16

    Blaffie:

    ...snif...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Sololá

Groepje
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5792

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: